1. W celu wypełnienia wymogów wynikających z:
Zarząd Domu Maklerskiego Banku Handlowego S.A. (zwanego dalej „DMBH”) ustala Politykę informacyjną w zakresie wynikającym z powyższych regulacji (dalej: „Polityka informacyjna”).
2. Zakres ogłaszanych informacji określa szczegółowo art. 110w ust. 4 Ustawy, część szósta Rozporządzenia IFR oraz Rozdział 6 Zasad ładu korporacyjnego.
3. Informacje, o których mowa w pkt. 2, obejmują ujawnienia o charakterze ilościowym i jakościowym, dotyczące w szczególności:
4. DMBH nie posiada podmiotów zależnych, ogłasza więc informacje w zakresie adekwatności kapitałowej na podstawie danych jednostkowych.
5. Uwzględniając skalę i specyfikę działalności, w tym w szczególności skalę operacji i zakres działań, DMBH publikuje wymagane informacje z częstotliwością co najmniej raz do roku, według stanu na koniec danego roku finansowego. Termin corocznej publikacji ujawnianych informacji pokrywa się z terminem publikacji sprawozdań finansowych.
6. Zakres informacji oraz częstotliwość jej publikacji może podlegać zmianie stosownie do oceny adekwatności informacji ujawnianych przez DMBH dokonywanej okresowo przez Zarząd.
7. Informacje, o których mowa w pkt. 2 ogłaszane są w formie elektronicznej poprzez publikację na stronie internetowej DMBH www.dmbh.pl w sekcji „O nas\Regulacje\Informacje finansowe”.
8. DMBH ogłasza, w sposób ogólnie dostępny, w miejscu wykonywania czynności, informację na temat dostępu do Polityki informacyjnej.
9. Informacje nieujęte w sprawozdaniu finansowym, przed ogłoszeniem są zatwierdzane przez Zarząd DMBH oraz przekazane do wiadomości Rady Nadzorczej.
10. Ogłaszane informacje nieujęte w sprawozdaniu finansowym i w związku z tym nieobjęte badaniem sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta podlegają weryfikacji dokonywanej przez niezależną jednostkę organizacyjną DMBH odpowiedzialną za monitoring zgodności.
11. Dyrektor Finansowy DMBH jest odpowiedzialny za przygotowanie informacji podlegających ogłoszeniu i ich ogłoszenie.
12. Dyrektor Finansowy DMBH dokonuje weryfikacji Polityki informacyjnej co najmniej raz do roku. Zmian Polityki informacyjnej dokonuje Zarząd.
13. DMBH zapewnia klientom równy dostęp do informacji (komunikatów DMBH lub innych informacji kierowanych do ogółu klientów) poprzez ich umieszczenie na stronie internetowej DMBH oraz poprzez ich wywieszenie w Punktach Obsługi Klientów, a w przypadku gdy wymagają tego przepisy prawa – na trwałym nośniku informacji.
14. DMBH udziela odpowiedzi klientom niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni. W przypadku reklamacji DMBH przekazuje klientowi informację o wyniku jej rozpatrzenia w terminie 30 dni od daty otrzymania reklamacji, w formie pisemnej lub na wniosek klienta pocztą elektroniczną. W szczególnie skomplikowanych sprawach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji w ciągu 30 dni, DMBH w informacji przekazanej klientowi wyjaśnia przyczynę opóźnienia, wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy i określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
15. Publikując informacje zgodnie z niniejszą Polityką lub udzielając odpowiedzi na pytania klientów, DMBH zapewnia ochronę informacji prawnie chronionych, w szczególności stanowiących informacje poufne lub objęte tajemnica zawodową.
16. Niniejsza Polityka informacyjna i określone w niej zasady nie mają zastosowania do informacji, które DMBH ogłasza na podstawie innych przepisów.